Itske Wouda
Zaansgroen 3, 2718 GL ZOETERMEER
06 12 13 11 07
itske@itscommunication.nl
Geboren op 29 juni 1972 te Geldrop.
Achter de naam Its!Communication schuilt één dame. En wel eentje die er een eigenzinnige visie op nahoudt en die van aanpakken weet. No nonsense met een heldere kijk op effectieve communicatie. Een resultaatgerichte freelance communicatieprofessional, in te schakelen voor het gehele communicatietraject: van strategie tot projectmanagement en uitvoering. Met meer dan 19 jaar ervaring, zowel aan bureau- als klantzijde.
Sterk in: organisatie van (online)communicatie, projectmanagement, begeleiden en uitvoeren van (promotionele) campagnes, ‘getting the job done’, vertaling van visie en strategie naar een helder operationeel plan, planning en implementatie.
Ik ben goed in het leggen van contacten. Zowel intern (draagvlak creëren, motiveren en enthousiasmeren) als extern (partners, leveranciers). Ik werk resultaatgericht en heb oog voor detail en kwaliteit.
Ik beschik over een ruime ervaring in het aansturen van externe bureaus (reclamebureaus, creatieve teams, studio’s, drukkerijen, mediabureaus, et cetera). Ik kom het beste tot mijn recht in een dynamische werkomgeving.
Its!Communication
Opdrachtgevers
2024
Gemeente Zoetermeer – Communicatieadviseur
Als communicatieadviseur bij de gemeente Zoetermeer, afdeling Vrije Tijd, werk ik zowel strategisch als uitvoerend aan communicatieprojecten. Ik adviseer het college van B&W en beleidsmedewerkers over communicatievraagstukken, stel communicatieplannen op en schrijf en redigeer teksten voor diverse kanalen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de organisatie en communicatie rondom evenementen en officiële bijeenkomsten. Mijn focus ligt op het helder en toegankelijk maken van communicatie richting inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden.
2023
Gemeente Almere – Communicatieadviseur
Binnen team Sociaal & Leefbaar verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie rondom Sport en Cultuur. Het doel: zoveel mogelijk inwoners van Almere in beweging brengen én houden. Zowel strategisch als uitvoerend; advisering over communicatievraagstukken als het opstellen van communicatieplannen en creatie van content. Naast het projectmatige werk, ook verantwoordelijk voor de dagelijkse interne en externe communicatie en afstemming binnen de domeinen.
Van Luyken Communicatie Adviseurs – Communicatieadviseur
Verantwoordelijk voor de uitvoering van het strategische Nederlandse communicatieplan voor ICF Next in opdracht van de Europese Unie. De campagne werd gelanceerd in 22 lidstaten en wil burgers tussen 20 en 60 informeren over hoe de EU burgers en organisaties faciliteert bij impulsen voor levenslang leren en bedrijven in staat stelt bij te dragen aan de groene en digitale transitie.
2022
Mediacollege Amsterdam – Senior Communicatieadviseur
Focus op de interne- en verandercommunicatie binnen het Mediacollege Amsterdam. Ondersteuning van het CvB door het faciliteren van de organisatie in (uitvoerende) communicatiekracht, het vergroten van de zichtbaarheid, de profilering, de in- en externe branding, de werving van studenten en de regionale samenwerking met partners, bedrijven en opleiders.
De opleiding kent een nieuwe strategie en wil hiermee haar ambities naar een next level tillen. Deze strategie moet richting geven en concreet worden gemaakt in de jaarplannen van 2023-2024.
ANWB – Campagnemanager
Eindverantwoordelijk voor de realisatie van het strategische (markting)communicatie-campagne voor de ANWB Woonverzekering. Met effectieve en efficiënte communicatie (tv-commercial met ondersteuning van met een landelijke radio-, outdoor-, online- en social media-campagne) een optimale bijdrage leveren aan marketingdoelstellingen en het merk ANWB Verzekeren.
2020
Communicatieadviseur GGD GHOR Landelijk
2018
Senior communicatieadviseur KVK Business Challenge
In deze rol draag ik bij aan het succesvol uitvoeren van een programma waarbij de KvK op een campagnematige manier de verschillende segmenten en doelgroepen actief gaat benaderen om ze kennis te laten maken met de producten en diensten. Ik ben verantwoordelijk voor het bedenken en realiseren van (vernieuwende) marketing concepten en (online) campagnes.
Projectleider communicatie NederlandSchoon
In deze functie gaf ik uitvoering aan de strategisch vastgestelde plannen van Schoon Belonen. Ik organiseer (kennis)bijeenkomsten, verzorg alle (collectieve en gepersonaliseerde) communicatiematerialen en onderhoud contacten met gemeenten en communicatiebureaus.
2017
Campaign Coordinator Landal GreenParks
In mijn rol als Campaign Coordinator ben ik verantwoordelijk voor het vertalen van commerciële marktbewerkingsplannen naar concrete activiteiten van de merken van Landal GreenParks in Nederland en België. Optimale communicatie met alle (potentiële) gasten vraagt om het goed organiseren van processen voor het maken van aansprekende communicatiemiddelen. On- en offline. Denk hierbij aan communicatie-uitingen zoals brochures, DM’s, magazines, parkcommunicatiemiddelen, Bollo, producties rondom boekingsproces etc.
Communicatieadviseur Brand VodafoneZiggo
In mijn functie bij VodafoneZiggo (voorheen Ziggo) was ik o.a. verantwoordelijk voor de re-branding van een aantal product- en entertainmentnamen in alle service communicatie (on- en offline in alle kanalen). Tevens heb ik een bijdrage geleverd aan de migratie van Ziggo Mobiel klanten naar een Vodafone abonnement.
2016
Communicatie Adviseur Caiway
Binnen deze functie was ik mede verantwoordelijk voor de uitvoering en begeleiding van communicatiecampagnes. Ik beoordeelde creatieve off- en online concepten. Daarnaast stelde ik briefings op en stuurde ik de externe bureaus aan.
2015
Marketeer ANWB voor de Zaak
Als Marketeer bij ANWB voor Bedrijven was ik verantwoordelijk voor de externe profilering van ANWB voor Bedrijven. In samenwerking met diverse partners heb ik materialen ontwikkeld om dit doel te bereiken.
Het volgen van de marktontwikkelingen, het signaleren en informeren van de organisatie, maar ook het analyseren en direct doorpakken door de ontwikkelingen om te zetten in concrete diensten behoorde tot mijn takenpakket.
Communications Manager T-Mobile
Tijdens dit project heb ik o.a. een bijdrage geleverd aan de introductie van een nieuw prijsplan ‘ Stel Samen & Stel Bij’. Ik was verantwoordelijk voor het beheer van de communicatieroadmap. Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat er maximale synergie en consistentie op alle touchpoints was. Dit betrof alle digitale, massa-/ATL, POS materialen als de 1 op 1 communicatie (CRM). Ik ben vanaf het begin betrokken geweest bij deze campagne. Van de briefing, het beoordelen van de creatieve concepten en de verdere uitwerking in zowel communicatie-uitingen als mediaplannen. Kortom: verantwoordelijk voor een relevante, onderscheidende en overtuigende campagne.
2014
Communications Manager T-Mobile
Specialist Channelcommunications KPN
In de functie Specialist Channel Communications ben ik verantwoordelijk voor kanaaloverstijgende verkopersinformatie en –activatie via standaard en niet-standaard communicatiemiddelen.
Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat verkopers altijd goed geïnformeerd, geënthousiasmeerd en geactiveerd zijn op het KPN Residential portfolio, acties, campagnes en releases / systemen.
Om dit te realiseren worden diverse middelen ingezet. Van Elearnings, trainingen, kanaalomgevingen, offline communicatiemiddelen, incentives en social media (kpnkings.nl & facebook.com/kpnkings).
2013
Campagne Marketeer VGZ
In mijn functie als Campagne Marketeer bij VGZ was ik verantwoordelijk voor de werving van nieuwe verzekerden en het behouden van bestaande verzekerden binnen een aantal grote thuiszorgorganisaties /-collectiviteiten.
Bijna alle zorgverzekeraars zaten in de communicatie op de, voor 2013, lage vanaf-prijs. Deze lage prijs is echter ook gecombineerd met een beperkte keuze in zorgverleners. Om nieuwe én bestaande verzekerden zo volledig mogelijk te informeren over alle ontwikkelingen zijn in samenspraak met alle collectiviteiten marketingplannnen opgesteld. Met het onderscheidende vermogen van VGZ in de hoofdrol uiteraard.
2012
Network Communication Manager T-Mobile
T-Mobile investeert de komende jaren zwaar in haar netwerk. Van de modernisatie van het huidige netwerk tot de bouw van het nieuwe 4G netwerk. Deze, en een groot aantal andere initiatieven, vallen onder het grootschalige netwerkprogramma Samen Meer Bereiken. Aan mij, als projectleider van een multidisciplinair team, de taak om de communicatie over deze initiatieven te ontwikkelen en uit te voeren. Zowel intern als extern; AtL en BtL. Doelstelling van deze opdracht is het verhogen van de klanttevredenheid met 8%.
Marketing Manager CMIS Nederland
CMIS Nederland staat aan de vooravond van een andere postionering. Dit gaat gepaard met een grote marketingcampagne. In verband met een vakantie van de huidige Marketing Manager en het vele werk dat nog verricht moet worden is mij gevraagd om hieraan een bijdrage te leveren.
Marketing Manager Intrum Justitia
2011
Marketing Manager Intrum Justitia
Tijdens dit project was het mijn verantwoordelijkheid om te komen tot een klantgericht en innovatief marketingbeleid, welke de omzet en het rendement van het dienstenaanbod vergroot. Ik maakte de vertaalslag van de strategie naar marketingactivitieiten in de breedste zin van het woord. Binnen de kaders van de strategie verzorgde ik, in samenwerking met de Salesmanagers, dan ook van het genereren van, zowel online als offline, leads en de productontwikkeling voor de Credit Management Services en Financiele diensten. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor alle (online) campagnes, Public Affairs, PR en perscontacten.
De Marketing afdeling bestond uit 3 personen. De Marketing Manger, een Marketing Communicatie specialist en een Databasemarketeer.
Marketeer ANWB voor Bedrijven – ANWB
Als Marketeer bij ANWB voor Bedrijven was ik verantwoordelijk voor de externe profilering van ANWB voor Bedrijven. In samenwerking met diverse partners heb ik materialen ontwikkeld om dit doel te bereiken.
Het volgen van de marktontwikkelingen, het signaleren en informeren van de organisatie, maar ook het analyseren en direct doorpakken door de ontwikkelingen om te zetten in concrete diensten behoorde tot mijn takenpakket. Ik heb voorstellen geschreven over de marktbenadering van de diensten, over productinnovatie en productontwikkeling (Voordeel voor Bedrijven). Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de uitvoering van de wervingscampagne (online & radio).
2010
Marketing Projectmanager Bloemenbureau Holland
Als Marketing Projectmanager was ik verantwoordelijk voor het opstellen van consumentgerichte marketing- en communicatieplannen in Europa voor o.a. de Chrysant, de Lelie, de (pot)hyacint en de Alstroemeria.
Ik analyseerde de consumenteninzichten en de marktgegevens van de 4 kernlanden. Ik was projectleider van diverse projectgroepen en coordineerde de uitvoering en bewaakte de budgetten. Daarnaast trad ik op als marketing- en communicatieadviseur voor ondernemers in de sector. Vanuit deze functie was ik ook verantwoordelijk voor het relatiebeheer en de acquisitie
2009
Segment marketeer Grootmarkt Achmea Zorg
In de functie van Segement marketeer was het mijn verantwoordelijkheid om 33.000 nieuwe verzekerden in het segment Grootmarkt te werven. Om dit te realiseren heb ik het campagneplan opgezet, getest, geimplementeerd en uitgevoerd. Tijdens deze campagne zijn een breed scale aan communicatiemiddelen (persoonlijke verkoop, e-mail marketing, sms, dedicated sites etc) ingezet. De focus lag op DM-activiteiten met een oplage van ca 200.000 met diverse wissels (maatwerk, logo’s, handtekeningen etc).
December Communicatieadviseur Vidomes
Bij Vidomes was ik verantwoordelijk voor de realisatie van het Jaarverslag 2008. De eindredactie voor het Vidomes Magazine behoorde ook tot mijn taken. Tijdens dit project heb ik, voor de holding en de 4 woonbedrijven, het sponsorbeleid opgesteld en een beeldbank opgezet. Tevens nam ik deel aan diverse communicatiewerkgroepen (stadsverwarming Delft, renovatie Palenstein, Zoetermeer, nieuwbouwproject Harnaschpolder Delft, Dag van de Dialoog Rijswijk) om de leefbaarheid in deze wijken te verbeteren.
2008
Marketeer Achmea Zorg (Zilveren Kruis, Groene Land en PWZ Achmea)
Als Marketeer bij Achmea Zorg was het mijn opdracht om 90.000 nieuwe verzekerden te werven. Middels DM zijn ca 400.000 klanten en prospects in het BtB en BtC segment benaderd.
Om dit te realiseren heb ik het plan van 2007 geevalueerd en op basis daarvan het plan voor 2008 opgesteld. Van doelgroepbepaling tot klantenpanels, van online communicatie tot eventdriven marketingcampagnes, alle middelen zijn ingezet.
Ook de interne implementatie van de campagne viel onder mijn verantwoordelijkheid.
Daarnaast hield ik mij bezig met het doorlopend werven van 18-jarigen middels traditionele DM en online marketing.
MoNet
Voor MoNet heb ik, samen met een DTP-er, de nieuwsbrief t.b.v. gemeenten verzorgd.
2007
Communicatiemedewerker Achmea Zorg (Zilveren Kruis, Groene Land en PWZ Achmea)
Tijdens dit project was het mijn taak om 60.000 nieuwe verzekerden te werven. Hiervoor heb ik de ontwikkeling en coordinatie van de collectiviteitsmailing verzorgd (oplage ca 600.000). De interne implementatie (database marketing, polis, telesales etc) van deze campagne viel ook onder mijn verantwoordelijkheid.
2006
Communicatieadviseur Haag Wonen
In deze functie heb ik voor de twee woonbedrijven en het Team Commercieel de communicatiejaarplannen opgesteld. Daarnaast heb ik een actieve bijdrage geleverd aan het jaarplan Corporate Communictie & Interne Communicatie en het strategisch communcatieplan Haag Wonen 2006-2009.
Ik organiseerde (pers)bijeenkomsten, beoordeelde en corrigeerde persteksten, verstuurde persberichten & redactionele artikelen en hield de score bij van alle media activiteiten.
Daarnaast organiseerde ik diverse communicatieactiviteiten voor de Woonbedrijven waaronder sponsoring van de Haagse KoninginneNach, de Ha Schi Ba en Haag Wonen Moves U (roadshow).
Marketing Manager MEXX Benelux
Als Marketing Manager MEXX was ik verantwoordelijk voor het opstellen van het marketingcommunicatieplan en alle (promotionele) campagnes.
Ik maakte de vertaalslag naar diverse activiteiten in de breedste zin van het woord en heb diverse (zakelijke) evenementen georganiseerd.
In deze functie was ik ook verantwoordelijk voor PR en de perscontacten.
Werkgevers
2005 – 2006 Account Director ‘Af Fabriek’ – &KoenseSeverein
- Verantwoordelijk voor dagelijkse gang van zaken van de Citroën dealerunit ‘Dealer Direct’
- Opzetten ‘dealer’desk t.b.v. andere klanten (o.a. Cold Food, Gardena, Giant en Aegon)
- Verantwoordelijk voor relatiebeheer en intern ‘veiligstellen’ van klantenbelangen
- Sparringpartner voor de directie van dealerbedrijven
- Realiseren van zowel korte als lange termijndoelstellingen (volume & financieel)
- Omzetverantwoordelijk
- Functioneel leidinggevend aan 4 personen
- Briefing en aansturing van creatie, account en studio
- Projectmanagement van de lopende projecten
1999 – 2005 Manager Peugeot Netwerk Advertising (PNA) – Peugeot Nederland N.V.
- Opstellen van marketingcommunicatieplan en (promotionele) campagnes
- Budgetverantwoordelijk
- Verantwoordelijk voor alle communicatieve uitingen van 212 Peugeot-dealers (instore, BTL, ATL)
- Aansturing / coördinatie PNA (bureau Peugeot-dealerorganisatie onderdeel van EURO RSCG)
- Ontwikkeling en implementatie ‘dealersites’op Internet
- Ontwikkeling en implementatie Intranet
- Ontwikkeling en uitvoering incentive programma t.b.v. verkopers & directie
- Organisatie diverse evenementen (o.a. internationaal golftoernooi, introducties nieuwe modellen in Marokko en Frankrijk, (informatieve) dealerbijeenkomsten etc.)
- Verantwoordelijk voor commercieel relatiebeheer (dealerorganisatie / leveranciers)
- Ontwikkeling en realisatie nieuwe varianten van het BC
- Ontwikkeling schappenplan BC
- Verantwoordelijk voor al het in- & outstore materiaal
- Opleiden en trainen van personeel m.b.t. visual merchandising
- Stimuleren en ondersteunen lokale en landelijke BC-acties
1997 – 1998 Medewerker Sales Support – Het Mobiele Netwerk PTT Telecom
- Introduceren acties en nieuwe diensten van Het Mobiele Netwerk
- Ontwikkelen P.O.S. materiaal (ca. 350 externe outlets)
- Organisatie zakelijke en sportieve evenementen voor Service Providers en dealers
- Projectleider Millennium
- Redactielid dealerblad ‘Mobiel Profiel’
1996 – 1997 Medewerker Outlet Support – Zakelijke Markt PTT Telecom
- Organisatie van klantseminars
- Ontwikkeling en organisatie diverse interne incentive programma’s
1995 – 1996 Secretaresse Mobiele Communicatie PTT Telecom
Opleidingen & cursussen
1985 – 1990 H.A.V.O.
1990 – 1992 V.W.O.
1993 – 1994 EuroManagement – Instituut Notenboom
1994 Spreekvaardigheid in de Franse taal
1994 NGPR – A
1994 NIMA – A
1994 – 1995 Internationaal Secretaresse – Instituut Notenboom
1996 NGPR – B (theorie)
1999 Retailmanagement
1999 Visual Merchandising
2000 Marketingcommunicatie – A
2001 Marketingcommunicatie – B
2007 Mindmappen
2007 Adviesvaardigheden
2008 Nieuwe media
2008 Interactieve media
2008 MBTI
2009 Online marketing
2009 Online projectmanagement
2011 Marketing NIMA – B, consumenten marketing
2012 MBA in 1 dag
Enkele classificaties uit beoordelingen
‘Prima collega’
‘Zeer enthousiast en doortastend’
‘Afspraak is afspraak’
‘Werkt zeer zelfstandig’
‘Opereert vanuit flair en zelfverzekerdheid’
‘Open & rechtstreeks’
Competenties
Sociaal vaardig, goede organisatorische eigenschappen, stressbestendig, creatief, leergierig, gedreven en overtuigend.
Talenkennis
Nederlands Moedertaal
Engels Goed
Frans Goed
Duits Redelijk
Referenties
http://nl.linkedin.com/in/itskewouda
https://www.facebook.com/pages/ItsCommunication/169422179750334